Çocukluğumuzun dondurması Panda, artık arasak da tarasak da bulunamaz bir hal aldı. Şimdilerde küçük bakkalların -ki onlar da kalmadı- çok azında denk geldiğimiz panda dondurmanın yerini yeni tatlar ne kadar denense de tutmuyor.
Peki o ısırmaya kulaklarından başladığımız lezzetli mi lezzetli dondurmaya ne oldu? Gelin anlatıyorum…
Panda, 1984 yılında Has Gıda tarafından kurulan Türkiye’nin ilk ambalajlı dondurma markasıdır. Özellikle 2000’lerin ortasına kadar ülkede en çok tüketilen ve en çok sevilen markaydı Panda.
Piyasa lideri olan Panda için bir rakip firma tüm oyunu kendi lehine çevirmeyi başardı: Algida.
Algida, dünyaca ünlü Unilever markasının da gücüyle Türkiye pazarında çok klasik bir yöntemi kullandı. Marketlere ücretsiz dolaplar, güneşlikler ve ürün başına daha iyi komisyon oranları sağladılar.
Bu büyük gücün karşısında Panda teker teker marketlerden çekilmeye başladı.
Bakkallar ve marketler üç kuruş daha fazla kazanmak için yerli marka olan Panda’yı harcadı. Lezzetini ve tadını hatırlayanlar vardır. Dünya’ya açılıp global bir marka olabilirdi. Ancak önü kesildi.
Günümüzde Panda ufak tefek birkaç bölgede yer edinmesine rağmen eski güzel günlerini arıyor. Algida ise pazar lideri olarak yoluna devam ediyor.